نوشته شده توسط : Hadi baziyar

کار ترجمه آنقدر که به نظر می‌رسد ساده نیست. شاید فکر کنید کاری که. یک مترجم انجام می‌دهد تنها ترجمه کلمه به کلمه متون است. اما این تصور اصلاً صحیح نیست خصوصاً وقتی پای ترجمه تخصصی، برای مثال ترجمه تخصصی رشته های علوم پایه در میان باشد. برای ترجمه رشته‌هایی مانند ریاضی و آمار، فیزیک، شیمی و یا نجوم، لازم است مترجم در حوزه مورد. نظر تخصص کافی داشته باشد تا کار ترجمه به بهترین شکل انجام شود. در ادامه این مطلب درباره تخصصی بودن کار ترجمه و خصوصاً ترجمه تخصصی رشته ریاضی، فیزیک، شیمی و… بیشتر صحبت خواهیم کرد. همچنین شما را با موارد کاربرد و نیاز ترجمه تخصصی در رشته‌های علوم پایه آشنا خواهیم ساخت.

 

ترجمه تخصصی رشته های علوم پایه

 

تفاوت ترجمه تخصصی رشته های علوم پایه با ترجمه کلمه به کلمه

حقیقت این است که یک مترجم کاربلد باید بتواند جملات و عبارات متن اصلی. را به شکلی قابل فهم و مرتبط با موضوع مورد بحث معادل سازی کند. این معادل سازی شاید در مورد متون عمومی چندان دشوار نباشد و یک مترجم معمولی یا. کسی که اشرافی نسبی به زبان انگلیسی داشته باشد نیز از پس آن بر بیاید. اما در مورد ترجمه تخصصی رشته های علوم پایه از جمله ترجمه تخصصی رشته فیزیک، ریاضی و… ماجرا متفاوت است. زیرا هر یک از این رشته‌ها دارای عبارات و اصطلاحات تخصصی بسیاری هستند که گاهی ترجمه کلمه به کلمه آن‌ها کاملاً با معنای اصلی‌شان، متفاوت است. این تفاوت. را تنها کسی متوجه می‌شود که در رشته مورد نظر اطلاعات و دانش کافی داشته باشد. به همین دلیل برای برای ترجمه در این زمینه‌ها و هر زمینه. تخصصی دیگر باید حتماً به مترجمی متخصص و حرفه‌ای مراجعه کرد.

 

ترجمه تخصصی رشته های علوم پایه در چه مواردی کاربرد دارد؟

دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پایه، اولین متقاضیان ترجمه تخصصی. رشته شیمی، آمار، نجوم، ریاضی و فیزیک هستند. زیرا بدون شک در دوران تحصیل با منابع و متون بسیاری روبرو می‌شوند که به زبان اصلی ارائه شده‌اند. از این رو به کمک یک مترجم برای فهم این متون نیاز پیدا می‌کنند.

علاوه بر کتاب‌ها و رفرنس‌های زبان اصلی، یکی دیگر از موارد کاربرد ترجمه تخصصی رشته‌های علوم پایه، ترجمه مقاله‌ها و مجله‌های علمی است. چه در دوران تحصیل و ارائه پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی و چه حین اشتغال در یک رشته خاص، مقالات. یک منبع مهم و ارزشمند برای استناد و بالا بردن دانش محسوب می‌شود. البته به طور کلی یک دانشجو و خصوصاً کسی که مشغول به کار شده است، باید به طور مداوم دانش. خود را در زمینه مورد فعالیتش، به روز نگه دارد و مقالات معتبر بهترین منبع به شمار می‌روند. به همین خاطر ترجمه تخصصی مقالات فیزیک، نجوم، شیمی و… یکی از موارد پرکاربرد. در زمینه ترجمه تخصصی رشته‌های علوم پایه به حساب می‌آید. همچنین، ترجمه گزارشات و نتایج تست‌ها، دستورالعمل نرم‌افزارهای تخصصی و یا. وسایل آزمایشگاهی و… از دیگر موارد کاربرد ترجمه در این حوزه به حساب می‌آید.

 

مزایای برون سپاری کار ترجمه

امروزه بسیاری از دانشجویان و افراد شاغل دارای دانشی نسبی در زمینه زبان انگلیسی. هستند و شاید برخی قادر باشند شخصاً کار ترجمه خود را انجام دهند. اما چرا هنوز هم افراد زیادی برای ترجمه تخصصی، به مترجم مراجعه می‌کنند؟

جواب این سؤال چندان پیچیده نیست. در واقع یک دانشجو یا فرد  شاغل به اندازه‌ای زمان و انرژی در اختیار ندارد که بتواند تمام کارها را شخصاً عهده دار شود، خصوصاً در مورد ترجمه تخصصی رشته‌های علوم پایه که واقعاً زمان‌بر است و تمرکز ذهنی زیادی را می‌طلبد. به همین دلیل با کمی فکر کردن می‌توان به این نتیجه رسید که کمک گرفتن از مترجم برای ترجمه تخصصی آمار یا ترجمه تخصصی نجوم و… می‌تواند بهترین و به‌صرفه‌ترین راهکار باشد. البته مهم این است که کار ترجمه را به یک گروه ترجمه حرفه‌ای و متخصص مانند فوناتیم بسپارید. در غیر اینصورت مجبور می‌شوید برای غلط‌گیری ترجمه‌‌ای که بابتش هزینه صرف کرده‌اید، شخصاً زمان بگذارید.

 

لینک منبع :سایت  ترجمه متن و مقاله فوناتیم



:: برچسب‌ها: ترجمه, ترجمه تخصصی, رشته علوم پایه, ریاضی, آمار ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hadi baziyar

ترجمه تخصصی رشته عمران، متون و مقالات، توسط گروه حرفه‌ای

ترجمه تخصصی رشته عمران

۱۳
خرداد

یکی از رشته‌های پرطرفدار مهندسی که افراد زیادی با آن سروکار دارند، مهندسی عمران است. از این رو ترجمه تخصصی رشته عمران نیز به یکی از حوزه‌های پرطرفدار ترجمه تبدیل شده است و متقاضیان ویژه‌ای دارد. مانند هر رشته دیگر، نیاز به ترجمه تخصصی در موارد گوناگون، چه در زمان تحصیل و چه حین اشتغال. به کار، یکی از نیازهای اصلی برای به روز بودن محسوب می‌شود. اما کاربرد ترجمه تخصصی مهندسی عمران دقیقاً چیست و اصلاً تخصصی بودن ترجمه. به چه معناست؟ این‌ها سؤالاتی هستند که قرار است در این مطلب به آن‌ها پاسخ داده شود.

 

ترجمه تخصصی رشته عمران

 

ترجمه تخصصی رشته عمران با ترجمه غیرتخصصی چه تفاوتی دارد؟

شاید بسیاری از افراد فکر کنند اگر کسی دانش کلی در زمینه زبان انگلیسی و یا هر زبان خارجی دیگر. داشته باشد، به راحتی بتواند از پس ترجمه متون خارجی بر بیاید. ولی حقیقت غیر از این است. در واقع شاید برای متون عمومی بتوان چنین فرضی را صحیح در نظر گرفت اما در. مورد ترجمه متون تخصصی مهندسی عمران و سایر رشته‌ها ماجرا کمی متفاوت به نظر می‌رسد. زیرا در این موارد صحبت از اصطلاحات و واژه‌هایی است که در حوزه مورد نظر معنا و مفهومی ویژه دارند. به این ترتیب به جز یک مترجم تخصصی رشته عمران کسی نمی‌تواند این اصطلاحات را به درستی معنا کند. این همان تفاوت اصلی میان ترجمه تخصصی رشته عمران و ترجمه غیرتخصصی است. در واقع روان و قابل فهم بودن متن ترجمه شده به آشنایی مترجم با لغات و عبارت‌های تخصصی بستگی دارد.

به همین دلیل است که فوناتیم گروهی از مترجمان متخصص را در زمینه‌های مختلف. گرد هم آورده تا در کار ترجمه، خدمتی تخصصی و اصولی ارائه دهد.

 

ترجمه تخصصی مهندسی عمران در چه مواردی به کار می‌آید؟

طراحی شهری، مسیرهای ترافیکی، زیرساخت‌ها، ساخت و ساز، تأمین انرژی و … از جمله مباحثی هستند که یک مهندس عمران ممکن است با آن سروکار داشته باشد. گرایش‌های مختلف این رشته از جمله مهندسی آب، سازه، حمل و نقل، محیط زیست، زلزله و … همگی به نحوی با ترجمه تخصصی رشته عمران ارتباط پیدا می‌کنند. به طور کلی می‌توان کلیه کاربردهای ترجمه تخصصی در زمینه عمران را به صورت زیر بیان کرد:

  • ترجمه تخصصی مقالات عمران، که هم دانشجویان در دوران تحصیل و برای ارائه پایان‌نامه و … به آن نیاز دارند و هم افراد شاغل برای به روز نگه داشتن سطح دانش تخصصی خود.
  • ترجمه تخصصی متون مهندسی عمران از جمله کتاب‌هایی که به زبان انگلیسی در دسترس هستند، رفرنس‌ها، مجلات تخصصی و …
  • ترجمه تخصصی رشته عمران در زمینه گزارشات و نتایج تست‌ها، مشخصات ساختمان، مطالعات امکان‌سنجی، دستورالعمل‌ها و …
  • ترجمه مقالات دانشجویان به زبان انگلیسی برای ارائه به مجلات علمی معتبر و ثبت در ISI

 

چرا برای ترجمه تخصصی عمران باید از مترجم کمک بگیرید؟

شاید با خود فکر کنید وقتی دانش کافی را در زمینه زبان انگلیسی کسب کرده‌اید و از طرفی با اصطلاحات تخصصی نیز آشنا هستید، چرا باید کار ترجمه تخصصی رشته عمران را به یک مترجم دیگر بسپارید. درست است که در مواردی می‌توانید خودتان به تنهایی ترجمه متن مورد نظرتان را انجام دهید، ولی آیا همیشه وقت و انرژی کافی برای این کار در اختیار دارید؟ چه زمانی که دانشجو هستید و چه زمانی که در یک مجموعه مشغول به کار می‌شوید، بدون شک آنقدر زمان آزاد ندارید که تمام کار ترجمه را شخصاً انجام دهید.

چه بسا حتی کمک گرفتن از یک مترجم برای ترجمه تخصصی رشته عمران نه فقط از نظر زمان بلکه از نظر انرژی و هزینه نیز به صرفه‌تر باشد. زیرا می‌توانید تمرکز خود را بر باقی کارهای مهم بگذارید. بدون شک اگر فقط یک بار تجربه کار با یک گروه ترجمه حرفه‌ای مانند فوناتیم را داشته باشید، متوجه می‌شوید سپردن کار ترجمه به مترجمی کاربلد بهترین راه است.

 

لینک منبع : سایت ترجمه متن و مقاله فوناتیم



:: برچسب‌ها: ترجمه تخصصی رشته عمران, متون و مقالات, حرفه‌ای, ترجمه, عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hadi baziyar

ترجمه تخصصی رشته پزشکی، ترجمه با دقت و حساسیت بالا

ترجمه تخصصی رشته پزشکی

۱۱
خرداد

شاید بتوان گفت یکی از رشته‌هایی که خصوصاً در زمان تحصیل، رابطه زیاد با. متون و کتاب‌های انگلیسی زبان دارد، پزشکی است. از این رو ترجمه تخصصی رشته پزشکی یکی از پرکاربردترین حوزه‌های ترجمه به حساب می‌آید. اگر به عنوان یک پزشک نیاز دارید دانش پزشکی خود را مدام به روز نگه دارید و یا در نقش یک دانشجوی پزشکی برای مطالعه متون و رفرنس‌ها مجبور هستید به منابع زبان اصلی. مراجعه کنید، استفاده از خدمات ترجمه تخصصی پزشکی بهترین راه حل برای شما محسوب می‌شود. در ادامه درباره لزوم کمک گرفتن از یک مترجم متخصص و موارد کاربرد. ترجمه تخصصی رشته پزشکی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

اهمیت ترجمه تخصصی در رشته پزشکی

بدون شک در هر رشته و زمینه‌ای لازم است از مترجم متخصص برای ترجمه کمک گرفت. زیرا هیچ‌کس به جز مترجمی که در زمینه مورد نظر تجربه و دانش کافی داشته باشد از پس ترجمه اصطلاحات و عبارات تخصصی بر نمی‌آید. اما در مورد ترجمه تخصصی رشته پزشکی، اهمیت این موضوع حتی بیشتر هم می‌شود.

دقت و صحت ترجمه در مواردی که بحث رشته پزشکی و حتی داروسازی در میان باشد، بسیار مهم است. یک اشتباه کوچک در ترجمه تخصصی متون پزشکی، دستورالعمل‌های دارویی و یا روش کار با دستگاه‌های پزشکی. می‌تواند عواقب جدی و گاهاً جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. از این رو دانشجویان و افراد فعال در رشته پزشکی به خوبی می‌دانند که برای دریافت خدمات ترجمه تخصصی رشته پزشکی حتماً باید به یک. مجموعه معتبر و مترجمانی متخصص و حرفه‌ای مانند فوناتیم مراجعه نمایند. در این صورت می‌توانند بدون نگرانی به متون و منابع مورد نیاز خود دسترسی آسان داشته باشند.

 

ترجمه تخصصی رشته پزشکی

 

موارد کاربرد ترجمه تخصصی رشته پزشکی

همان‌طور که اول مطلب به آن اشاره شد، ترجمه تخصصی در زمینه پزشکی پیش از همه در مورد متون، کتاب‌ها و مقالات پزشکی و … کاربرد دارد. در درجه اول، این دانشجویان هستند که حین تحصیل لازم دارند بارها به کتاب‌های زبان اصلی مراجعه کنند. اما علاوه بر این پزشکان. فارغ التحصیل نیز نیاز دارند همواره با مطالعه مقالات جدید و مجلات تخصصی پزشکی، دانش خود را به روز نگه دارند و با روش‌های نوین درمان، داروهایی که اخیراً ساخته شده‌اند، بیماری‌های جدید و تحقیقاتی که درباره بیماری‌های مختلف در جریان انجام هستند، آشنا باشند. ترجمه تخصصی پزشکی در تک‌تک این موارد می‌تواند راه‌گشا باشد.

 

چرا برای ترجمه تخصصی متون پزشکی باید از مترجم کمک بگیرید؟

تا اینجا گفته شد که چقدر نیاز به ترجمه در رشته پزشکی احساس می‌شود. از طرفی نیز درباره اهمیت و حساسیت زیاد ترجمه در این زمینه صحبت کردیم. شاید این سؤال پیش بیاید که اصلاً چرا باید از مترجم کمک گرفت وقتی که بسیاری. از دانشجویان و پزشکان دانش زبان انگلیسی نسبتاً مناسبی دارند؟ درست است که یک پزشک اگر شخصاً بخواهد. برای ترجمه تخصصی رشته پزشکی اقدام کند، به نتیجه کار مطمئن‌تر خواهد بود. اما معمولاً مشغله و کار پزشکان در حدی نیست که بتوانند زمان زیادی را تنها صرف ترجمه تخصصی مقالات پزشکی نمایند. علاوه بر این وقتی شما کار ترجمه را به یک گروه ترجمه حرفه‎‌ای می‌سپارید متن مورد نظر در روان‌ترین. شکل ممکن و با رعایت صحیح علائم نگارشی انجام می‌شود. خصوصاً اگر به فایل ترجمه شده برای ارائه به عنوان یک مقاله یا کنفرانس. نیاز داشته باشید، این موضوع بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.

با تمام این توضیحات به نظر می‌رسد کمک گرفتن از مترجم برای ترجمه تخصصی رشته پزشکی از لحاظ زمان و حتی از لحاظ هزینه مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. تنها کافیست کار خود را به مترجمی متخصص و کاربلد بسپارید. پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار به مجموعه فوناتیم برای ترجمه متون و مقالات تخصصی خود اعتماد کنید. خواهید دید که کار کردن با یک گروه حرفه‌ای بسیاری از مشکلات شما را در زمینه ترجمه حل می‌کند.

 

لینک منبع : سایت ترجمه متن ومقاله فوناتیم



:: برچسب‌ها: ترجمه تخصصی, ترجمه, پزشکی, ترجمه پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hadi baziyar

ترجمه تخصصی رشته معماری توسط گروه ترجمه حرفه‌ای و کاربلد

ترجمه تخصصی رشته معماری

۰۵
خرداد

رشته معماری یکی از رشته‌های پرطرفدار در دنیاست که می‌توان آن را تلفیقی از هنر و علم دانست. در همین راستا ترجمه تخصصی معماری نیز یکی از زمینه‌های پرکاربرد وپرمتقاضی در ترجمه محسوب می‌شود. که هم دانشجویان و هم فارغ التحصیلان رشته معماری به آن نیاز پیدا می‌کنند.

اگر شما نیز در این رشته مشغول به فعالیت یا تحصیل هستید و دوست دارید مرزهای کسب و کار و دانش‌تان. را فراتر از زبان مادری خود وسعت دهید، ترجمه تخصصی بهترین ابزار برای شما خواهد بود و این امکان را به شما می‌دهد. که ارتباطی مؤثر میان کسب و کار خود و آرزوهای‌تان برقرار سازید و در جذب مخاطبان‌تان موفق‌تر عمل کنید. همچنین در این شرایط جهانی که به واسطه اینترنت، اطلاعات در سراسر دنیا مدام در حال رد و بدل شدن است، ترجمه تخصصی متن معماری می‌تواند یک نیاز اساسی برای به روز بودن باشد. برای آشنایی بیشتر با اهمیت ترجمه تخصصی رشته. معماری و کاربردهای آن، لطفاً تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

 

ترجمه تخصصی رشته معماری

 

تخصصی بودن ترجمه معماری به چه معناست؟

اجازه دهید از اینجا شروع کنیم که ترجمه تخصصی معماری. اصلاً به چه معناست و چرا از واژه تخصصی برای این موضوع استفاده می‌کنیم؟

همان‌طور که در بخش قبل به آن اشاره شد، ترجمه می‌تواند موجب اتصال. شما به رویاهای‌تان و البته به روز بودن شما در زمینه معماری یا هر رشته مورد فعالیت‌تان شود. ولی باید این را بدانید که یک ترجمه نادرست و بی‌کیفیت نیز می‌تواند. هم به کسب و کارتان لطمه بزند و هم شما را از دانش روز دنیا عقب نگه دارد. صرف هزینه و وقت برای کاری که منفعت مورد انتظار را برای شما ندارد را نیز به این موارد اضافه کنید. به همین دلایل است که به جای عبارت ترجمه معماری، از ترجمه تخصصی معماری استفاده می‌کنیم.

ترجمه تخصصی، ترجمه‌ای است که توسط مترجمی با دانش کافی در زمینه مورد نظر انجام شود. اگر فردی تنها دانش زبان انگلیسی عمومی داشته باشد و چیزی از معماری و گرایش‌های مختلف آن نداند، بدون شک از پس ترجمه. اصطلاحات تخصصی این رشته بر نخواهد آمد و نتیجه کار تنها یک متن غیرقابل فهم قبول خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم کار ترجمه خود را به مترجمی بسپارید که در این رشته دانش و تخصص کافی داشته باشد. در این زمینه می‌توانید روی کمک فوناتیم، به عنوان یک گروه ترجمه باتجربه حساب کنید.

 

ترجمه تخصصی رشته معماری در چه مواردی کاربرد دارد؟

کاربردهای ترجمه تخصصی در رشته معماری کم نیستند. هم دانشجویان و هم افراد شاغل در این رشته در موقعیت‌های گوناگونی به ترجمه نیاز پیدا می‌کنند. برای مثال ترجمه تخصصی مقاله معماری، یکی از کاربردهای مرسوم ترجمه در این. رشته است که به دانشجویان در روند ارائه پروژه‌ها و به شاغلین برای به روز نگه داشتن اطلاعات‌شان کمک می‌کند.

همچنین ترجمه مجلات و سایت‌های تخصصی معماری، ترجمه رزومه و پورتفولیو، ترجمه گزارشات، کتاب‌ها، قراردادها و … از جمله دیگر کاربردهای ترجمه تخصصی معماری به شمار می‌روند.

 

چرا باید کار ترجمه را به مترجم بسپارید؟

شاید در مواردی که نیاز به ترجمه‌ای کوتاه از یک صفحه مقاله یا کتاب باشد، بتوانید شخصاً برای ترجمه آن اقدام کنید. خصوصاً که دانش کافی نسبت به اصطلاحات معماری نیز دارید و از این جهت می‌توانید مطمئن باشید. که ترجمه تخصصی معماری حتماً به شکلی صحیح انجام شده است. ولی دو نکته وجود دارد:

  • اولاً در بسیاری از موارد حجم کار و درس به قدری زیاد است که ترجمه کردن، آن هم ترجمه متون تخصصی معماری که ممکن است طولانی و وقت‌گیر باشند، از شما انرژی و زمان زیادی می‎گیرد. خصوصاً که سرعت شما در ترجمه کمتر از سرعت یک مترجم حرفه‌ای و کاربلد است.
  • دوماً ترجمه و نگارش مواردی مانند پورتفولیو یا رزومه نیاز به دانستن اصولی خاص و آشنایی با اصطلاحاتی دارد که یک مترجم بهتر از شما آن‌ها را می‌داند. با این حساب اگر می‌خواهید یک رزومه حرفه‌ای برای یک شرکت مهم ارسال کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از یک مترجم متخصص برای این کاربرد ترجمه تخصصی معماری کمک بگیرید.

سپردن کار ترجمه به یک گروه ترجمه حرفه‌ای مانند فوناتیم می‌تواند بهترین راه برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه باشد. بخصوص که در زمانی کوتاه می‌توانید ترجمه‌ای روان و عالی تحویل بگیرید.

 

لینک منبع : سایت ترجمه متن و مقاله فوناتیم



:: برچسب‌ها: معماری, ترجمه, ترجمه تخصصی, رشته معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hadi baziyar

امروز کار ترجمه انگلیسی به فارسی برای بسیاری از افرادی که تنها دانشی اندک در این زبان دارند نیز تبدیل به یک حرفه شده است. در صورتی که ترجمه نیز مانند سایر کارها نیاز به آموزش‌های تخصصی و مهارتهای خاص دارد. به همین علت است که سر و کله اشتباهات کوچک و بزرگ. به راحتی پیدا می‌شود، اشتباهاتی که گاهی عواقب جدی به دنبال دارند! البته کسی که در ترجمه انگلیسی به فارسی به مهارت زیادی رسیده است نیز ممکن است گاهی اشتباه کند. زیرا کشف کامل دنیای یک زبان دیگر کار آسانی نیست. اما بدون شک داشتن تجربه کافی در کار ترجمه حرفه‌ای و آشنایی با نکات مهم و اشتباهات رایج در ترجمه، می‌‎تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

در این بخش ابتدا شما را با چند اشتباه ترجمه که زیاد دیده می‌شود آشنا خواهیم کرد. و سپس به بیان اشتباهاتی می‌پردازیم که در اثراتی بزرگ‌تر از انتظار داشته‌اند.

ترجمه انگلیسی به فارسی

 

چند اشتباه رایج در ترجمه انگلیسی به فارسی

در این بخش به بیان چند اشتباه در ترجمه که زیاد تکرار می‌شوند خواهیم پرداخت:

  • اطلاع نداشتن از فرهنگ زبان مبداء

یکی از مواردی که می‌تواند اشتباهات زیادی را در ترجمه رقم بزند، آشنا. نبودن با فرهنگ مردمی است که به آن زبان صحبت می‌کنند. در ترجمه فارسی به انگلیسی این اشتباهات کمتر دیده می‌شود زیرا بدون شک یک ایرانی به اندازه کافی با فرهنگ کشور خود آشنایی دارد. اما عدم اطلاع کافی از فرهنگ زبان‌های دیگر می‌تواند مترجم را در ترجمه اصطلاحات، رخدادها و … دچار مشکل کند.

 

  • ترجمه بدون توجه به لحن

بسیاری از اشتباهات ترجمه انگلیسی به فارسی در ترجمه مکالمه‌ها صورت می‌گیرد. در این موارد لازم است مترجم علاوه بر این که دانش خود در زمینه لغات و دستور زبان را به کار می‌گیرد، توجه ویژه‌ای نیز به لحن صحبت. طرف مقابل داشته باشد تا بتواند مناسب‌ترین ترجمه را ارائه دهد.

 

  • ترجمه کلمه به کلمه همه لغات و اصطلاحات

به زبانی ساده باید بگوییم، در ترجمه انگلیسی به فارسی و یا حتی ترجمه فارسی به انگلیسی لازم نیست. تمام واژه‌ها و همچنین اصطلاحات خاص و ضرب المثل‌ها عیناً ترجمه شوند. برخی واژه‌های تخصصی و خاص باید به همان شکل وارد متن ترجمه شده گردند. همچنین ترجمه واژه به واژه برخی اصطلاحات با مفهوم کلی آن‌ها متفاوت است. و مترجم باید مفهوم را معادل سازی کند، نه فقط واژه‌ها را.

 

۸ اشتباه مهلک و دردسرساز در ترجمه

اشتباهات مهم تنها مختص ترجمه انگلیسی به فارسی نیستند. در سراسر جهان بارها این اتفاق افتاده است که یک اشتباه کوچک در ترجمه، مشکلات بزرگ ایجاد کند. در ادامه برخی از این اشتباهات را با هم می‌خوانیم:

  • حمله آمریکا به عراق را می‌توان یکی از آثار بزرگ یک ترجمه اشتباه دانست. تنها به این صورت که عبارت خرید اورانیوم اکسید، با عنوان خرید بمب اتم ترجمه شد.
  • رستوران kfc وقتی در پی تبلیغات گسترده در پکن بود از شعاری با این عنوان استفاده کرد: این‌جا، انگشتان‌تان را می‌خورید. ترجمه انگلیسی به فارسی این شعار مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما چینی‌ها گمان کردند قرار است خوراک انگشت انسان جلوی‌شان گذاشته شود!
  • شعار “ماشین‌های فوق العاده زیبا” به زبان بلژیکی به این عنوان ترجمه شد: ” هر ماشین دارای یک جسد با کیفیت” و به این ترتیب شرکت فورد مجبور شد خیلی زود شعار تبلیغاتی خود را در بلژیک تغییر دهد.
  • یک ترجمه اشتباه از یک گزارش نه چندان معتبر مالی توانست ارزش دلار را در بازار آمریکا به شدت پایین آورد.
  • ترجمه انگلیسی به فارسی یا انگلیسی به ژاپنی فرقی ندارد، اشتباهات همیشه وجود دارند، هرچند اگر چندان مهلک نباشند. زنان ژاپنی سال‌هاست در روز ولنتاین برای مردان شکلات هدیه می‌خرند زیرا یک کارخانه شکلات سازی در ترجمه هدیه روز ولنتاین اشتباه کرده است.
  • یک اشتباه در ترجمه بازی ژاپنی باعث شد برای انگلیسی‌ زبان‌ها، یک شخصیت جدید به بازی اضافه شود و آن‌ها تا مدت‌ها درگیر پیدا کردن و کشتن این شخصیت در بازی بودند!
  • جروم قدیس در ترجمه عهد عتیق عنوان کرد روی سر موسی یک شاخ بوده است، در حالی که باید می‌نوشته یک درخشندگی دیده می‌شده است!
  • عبارت “من از آمریکا خارج شدم” کارتر در یک سخنرانی در لهستان به شکل “من آمریکا را رها کردم” ترجمه شد و می‌توان حدس زد چه مشکلاتی به همراه داشته است.

 

لینک منبع: سایت ترجمه متن و مقاله فوناتیم



:: برچسب‌ها: اشتباهات ترجمه انگلیسی, انگلیسی به فارسی, ترجمه ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hadi baziyar

هر چند مترجمان بسیاری در حیطه ترجمه متون مشغول به فعالیت هستند اما کیفیت ترجمه‌ها با هم متفاوت است. بدون شک ترجمه با کیفیت متن کاری است که تنها یک مترجم حرفه‌‎ای از پس آن برمی‌آید. مطمئن باشید با یک بازخوانی ساده می‌توانید تفاوت ترجمه حرفه‌ای را با ترجمه ناشیانه تشخیص دهید. اما در این مطلب می‌خواهیم به طور دقیق‌تر درباره نکاتی صحبت کنیم که یک ترجمه را به ترجمه باکیفیت تبدیل می‌کند و مترجمان با رعایت این نکات می‌توانند به تدریج در کار خود به سطح بالایی از حرفه‌ای بودن دست پیدا کنند.

 

راهکارهایی برای ترجمه با کیفیت متن

ترجمه با کیفیت متن

با ۶ راهکار ساده اما مهم زیر می‌توانید در ترجمه حرفه ای متن روز به روز بیشتر پیشرفت کنید:

۱- ابتدا خودتان کل متن را درک کنید

اگر به عنوان مترجم ندانید که در حال ترجمه چه چیزی هستید، مطمئن باشید این سردرگمی و ابهام. شما به متن ترجمه شده نیز منتقل می‌شود و خواننده نیز به درستی متن را درک نمی‌کند. پس ابتدا یک روخوانی سریع از متن داشته باشید و پس از فهم موضوع کلی و آشنایی. با هدف نویسنده از نگارش، برای ترجمه با کیفیت متن ، شروع به کار نمایید.

 

۲- لحن نویسنده را حفظ کنید

شما در واقع یک امانت‌دار و سخنگویی هستید که قرار است به جای نویسنده صحبت کنید. پس لازم است بتوانید برای ارائه ترجمه متن با کیفیت، لحن اصلی نویسنده را در ترجمه خود حفظ نمایید. این موضوع نشان می‌دهد که تا چه حد با متن اولیه ارتباط برقرار کرده‌اید. سبک هر نوشته با توجه به زمینه آن متفاوت است اما در زمینه‌های یکسان نیز هر نویسنده با سبکی خاص می‌نویسد که حال و هوای او را نشان می‌دهد. در ترجمه با کیفیت متن، این حال و هوا حفظ شده و به خواننده انتقال می‌یابد.

 

۳- در ترجمه واژه‌های تخصصی دقیق باشید

خصوصاً اگر یک مقاله علمی را ترجمه می‌کنید، باید نسبت به کلمه‌های تخصصی حساس باشید. می‌توانید در ابتدا فهرستی از تمام کلمات ویژه‌ای که در سراسر متن به کار می‌روند تهیه کنید و معادلی مناسب برای تک‌تک آن‌ها پیدا کنید. به این ترتیب در ادامه متن می‌توانید از این فهرست استفاده نمایید و در ترجمه کلمات اختصاصی به صورت یکدست و یکنواخت عمل کنید. این نکته، یکی از نکات مهم در ترجمه با کیفیت متن است.

 

۴- سعی کنید متنی روان و ساده تحویل دهید

برای ترجمه حرفه ای متون باید از هرگونه پیچیدگی حذر کرد. حتی الامکان از کلمات سخت و سنگین استفاده نکنید، جمله‌ها را کوتاه کنید، به جای جملات مجهول از جملات معلوم بهره ببرید و … حتی اگر متن مورد نظر یک مقاله علمی است، لازم نیست حتماً ثقیل و پیچیده باشد. روان و قابل فهم بودن یک ویژگی مهم در ترجمه با کیفیت متن است.

 

۵- مهارت نویسندگی خود را تقویت کنید

برای حرفه‌ای شدن در کار ترجمه تنها آگاهی داشتن از دستور زبان و واژه‌های زبان مبداء کافی نیست. باید در زبان مادری خود نیز مهارت و اطلاعات کافی داشته باشید. هر چقدر مهارت شما در نوشتن بیشتر باشد، متن ترجمه شده کیفیت بالاتری خواهد داشت. به عبارتی در ترجمه با کیفیت متن، هم باید مترجم خوبی باشید و هم تا حدی، نویسنده قابلی.

 

۶- مرور نهایی را جدی بگیرید

هر چقدر هم که در روند کار خود دقیق و متمرکز هستید، نباید مرور و ارزیابی نهایی متن را سرسری بگیرید. وقتی کل متن سفارش را ترجمه کردید، یک بار دیگر با دقت نسخه ترجمه شده را بازخوانی نمایید تا بتوانید نارسایی‌ها و بخش‌های مبهم را کشف و اصلاح کنید. زیرا گاهی دقیق شدن در جزئیات باعث می‌شود از اِلمان‌های کلی غافل بمانید و به این ترتیب با یک روخوانی دوباره می‌توانید متن را از نگاه دورتر نیز بررسی نمایید. این یک نکته بسیار ساده است که به ترجمه با کیفیت متن کمک مهمی می‌کند.

 

لینک منبع :

وب سایت ترجمه فوناتیم



:: برچسب‌ها: راهکار ترجمه, کیفیت متن, ترجمه ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hadi baziyar

 

ترجمه تخصصی متون مکانیک برای دانشجویان و شاغلین در صنعت

تنها دانستن زبان انگلیسی از یک فرد، مترجم نمی‌سازد. ترجمه حرفه‌ای، سال‌ها تجربه و آشنایی با دانش ترجمه را نیز می‌طلبد. با این حال وقتی پای ترجمه تخصصی، برای مثال ترجمه تخصصی متون مکانیک، در میان باشد، حتی به دانش و مهارت‌های دیگری هم نیاز است. آیا به نظر شما ترجمه چنین متونی با ترجمه یک رمان ادبی یا یک مقاله درباره هنر، یکسان است؟ آیا یک مترجم می‌تواند در تمام. این زمینه‌ها به یک اندازه حرفه‌ای و عالی عمل کند؟ این همان نکته اصلی و مهمی است که درباره ترجمه تخصصی رشته مکانیک و سایر. رشته‌های مهندسی، هنری، علوم پایه و … وجود دارد. تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید تا شما را با تمام آنچه لازم است. درباره ترجمه تخصصی متون مکانیک بدانید، آشنا سازیم.

 

ترجمه تخصصی متون مکانیک

 

ترجمه تخصصی مترجم متخصص می‌خواهد

این روزها با افزایش نیاز افراد دانشجو و شاغل به خدمات ترجمه، به تعداد افرادی. که خود را مترجم حرفه‌ای می‌دانند و وارد این کار می‌شوند نیز افزوده می‌شود. نکته این است که هر یک از این افراد احتمالاً می‌توانند یک مترجم حرفه‌ای باشند اما نه در تمام زمینه‌ها. برای مثال کسی که در رشته مترجمی زبان انگلیسی فارغ التحصیل شده است و متون بسیاری را در رابطه با ادبیات ترجمه کرده، لزوماً نمی‌تواند. در زمینه ترجمه تخصصی متون مکانیک نیز عملکرد خوبی داشته باشد. زیرا در متون و مقالات مربوط به این رشته، اصطلاحات تخصصی زیادی به کار می‌رود. که یک مترجم غیرمتخصص اطلاعی از آن‌ها ندارد و ترجمه روان و صحیحی به دست نمی‌آید.

این روزها بسیاری از گروه‌های حرفه‌ای ترجمه، مانند فوناتیم، مترجمانی حرفه‌ای را که در. رشته‌های مختلف تخصص ویژه دارند گرد هم می‌آورند تا برای ارائه ترجمه‌ای عالی و یک‌دست در هر زمینه و رشته‌ای آماده باشند.

 

ترجمه تخصصی متون مکانیک در چه مواردی کاربرد دارد؟

حال اجازه دهید به بحث اصلی، یعنی ترجمه تخصصی مهندسی مکانیک و کاربردهای آن باز گردیم. شاید در ابتدا به نظر برسد که تنها دانشجویان متقاضی اصلی ترجمه در این رشته هستند. اما حقیقت این است که رشته مکانیک گستره‌ای وسیع دارد و نه فقط دانشجویان بلکه. افرادی که در این رشته مشغول به فعالیت حرفه‌ای هستند نیز به ترجمه تخصصی متون مکانیک نیاز دارند. به طور کلی کاربرد این شاخه از ترجمه را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • معمولاً بسیاری از کتاب‌ها و رفرنس‌هایی که دانشجویان در دوران تحصیل خود با آن‌ها سروکار دارند، به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند. ترجمه این منابع می‌تواند یکی از گزینه‌های کاربرد ترجمه تخصصی مکانیک باشد.
  • ترجمه تخصصی مقالات مکانیک هم برای دانشجویان و هم شاغلین یک نیاز همیشگی محسوب می‌شود. زیرا هر فرد برای به روز بودن و داشتن دانش کافی در زمینه‌ای که به فعالیت می‌پردازد، باید با مقالات روز دنیا در ارتباط باشد. می‌توانید مجلات تخصصی را نیز به این مقالات اضافه کنید.
  • ترجمه تخصصی متون مکانیک در زمینه‌های دیگر نیز کاربرد دارد. برای مثال ترجمه دستورالعمل بسیاری از تجهیزات، ماشین‌ها و قطعات به کار رفته. در صنعت و آزمایشگاه‌ها، بروشورها، گزارشات و نتایج تست‌ها و … نمونه‌ای از کاربرد ترجمه تخصصی در حوزه مکانیک به شمار می‌روند.

 

چرا برای ترجمه باید از مترجم کمک بگیریم؟

رشته مکانیک یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های مهندسی در تمام جهان به شمار می‌رود که طرفداران بسیاری دارد. دانشجویان زیادی در رشته مکانیک مشغول به تحصیل هستند و افراد زیادی در صنایع مرتبط با این رشته فعالیت دارند. بسیاری از این افراد پیش از ورود به این عرصه با بالا بردن دانش زبان انگلیسی خود ترجیح می‌دهند برای ترجمه تخصصی متون مکانیک به دیگری وابسته نباشند. اما حقیقت این است که شما به عنوان یک دانشجو یا فعال در صنعت به اندازه‌ای زمان و انرژی در اختیار ندارید که بتوانید تمام مسئولیت کار ترجمه را شخصاً بر عهده بگیرید. به همین دلیل گاهی کمک گرفتن از یک گروه ترجمه کاربلد، نه تنها از نظر زمان بلکه از نظر هزینه نیز می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد.

پیشنهاد می‌کنیم در صورت نیاز به ترجمه تخصصی متون مکانیک یا هر رشته دیگر، یک بار به مجموعه حرفه‌ای فوناتیم اعتماد کنید. بدون شک هنگامی که ببینید در کمترین زمان ممکن  با صرف هزینه‌ای مناسب می‌توانید ترجمه‌ه‎ای عالی تحویل بگیرید، متوجه اهمیت استفاده از خدمات ترجمه خواهید شد.

 

لینک منبع:وب سایت ترجمه فوناتیم



:: برچسب‌ها: مکانیک, ترجمه, ترجمه تخصصی متون مکانیک ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hadi baziyar

ترجمه تخصصی رشته برق (مقالات، متون، کاتالوگ) توسط تیمی حرفه‌ای

ترجمه تخصصی رشته برق

تفاوتی ندارد در چه زمینه‌ای مشغول به فعالیت باشید. اگر به دنبال ترجمه تخصصی در آن زمینه. هستید، حتماً باید از مترجمین حرفه‌ای و متخصص کمک بگیرید. درباره ترجمه تخصصی رشته برق نیز ماجرا به همین منوال است. در صورتی که شما نیز درگیر ماجرای ترجمه هستید، از شما دعوت می‌کنیم. تا انتهای این مطلب همراه فوناتیم بمانید.

رشته برق امروزه به عنوان یکی از قدرتمندترین حوزه‌های علمی و صنعتی جهان شناخته می‌شود. از این رو افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند باید به طور مداوم دانش خود را به روز نگه دارند و این کار. جز با بررسی مقالات و اسناد جدید و معتبر علمی میسر نیست. از این رو ترجمه تخصصی متون مهندسی برق از اهمیت بسیاری برخوردار است. صنعتی که در زمینه برق و الکترونیک در حال فعالیت است، باید بتواند در دایره تجارت جهانی. جایگاه خود را پیدا کند و برای این کار لازم است محدودیت زبانی نداشته باشد. ترجمه تخصصی رشته برق کمک می‌کند با هر صنعتی که در. هر گوشه‌ای از جهان مشغول به فعالیت در حوزه برق و. الکترونیک است، به طور غیرمستقیم. و به واسطه منابع علمی و تجاری به راحتی در ارتباط باشید. البته ترجمه تخصصی مهندسی برق تنها مخصوص افراد شاغل در صنعت نیست.

ترجمه تخصصی رشته برق برای دانشجویان

اگر دانشجوی رشته برق باشید می‌دانید که بسیاری از منابع درسی، مقالات و رفرنس‌ها همه به زبانی غیر از فارسی نوشته شده‌اند. با این حساب اگر بخواهید در طول تحصیل، خود را به زبان مادری محدود کنید بدون شک با مشکل مواجه خواهید شد. از طرفی ترجمه تخصصی مقالات مهندسی برق به طور شخصی احتمالاً زمان زیادی را از شما می‌گیرد، خصوصاً اگر نیاز باشد به مقالات و منابع غیرفارسی زیادی دسترسی داشته باشید. به این ترتیب به نظر می‌رسد بهترین راه، سپردن کار ترجمه تخصصی رشته برق به متخصصین مترجم و کاربلد است.

توجه داشته باشید که ترجمه، آن هم در زمینه برق و الکترونیک، یک کار کاملاً ویژه است که نمی‌توان آن را به دست هر مترجمی سپرد. زیرا این رشته پر است از انواع کلمات و اصطلاحات تخصصی و بدون شک مترجمی که در این زمینه تخصصی نداشته باشد، نمی‌تواند به خوبی از پس آن بر بیاید. پس توصیه می‌کنیم حتماً در انتخاب مترجم، نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید. برای ترجمه متون رشته برق بهترین انتخاب، گروه‌های حرفه‌ای ترجمه هستند. زیرا معمولاً در این گروه‌ها (از جمله فوناتیم) مترجمانی با سابقه و حرفه‌ای مشغول به کار هستند که در. زمینه‌های مختلف تحصیلات و مهارت‌های تخصصی دارند. از این رو برای ترجمه یک رشته خاص، برای مثال ترجمه تخصصی رشته برق، از مترجم‌هایی متخصص در همین زمینه استفاده می‌کنند.

برای آشنایی با ترجمه تخصصی رشته کامپیوتر روی لینک لینک کنید.

ترجمه تخصصی رشته برق در چه زمینه‌هایی انجام می‌شود؟

همان‌طور که می‌دانید رشته مهندسی برق دارای چند گرایش مختلف. است از جمله برق قدرت، الکترونیک، مخابرات و … که بهتر. است کار ترجمه در هر یک از این گرایش‌ها به متخصص آن گرایش واگذار شود. در این صورت ترجمه‌ای روان‌تر و البته حرفه‌ای‌تر در اختیار خواهید داشت. اگر دانشجو باشید و یا شغل شما در زمینه برق باشد، در هر صورت ممکن است برای ترجمه تخصصی رشته برق در موارد گوناگونی به کمک فوناتیم یا هر تیم ترجمه‌ حرفه‌ای دیگر نیاز پیدا کنید. این موارد گوناگون عبارتند از:

  • ترجمه متون مهندسی برق از جمله کتاب
  • ترجمه تخصصی مقالات مهندسی برق
  • ترجمه کاتالوگ‌ها و بروشورهای مرتبط با حوزه برق و الکترونیک
  • ترجمه پتنت‌ها (Patents)، دفترچه‌های راهنما، دیتا شیت‌ها و …
  • و …

فوناتیم با سابقه‌ای موفق در امر ترجمه، آماده است تا بهترین و حرفه‌ای‌ترین تیم ترجمه را در اختیار شما قرار دهد. برای اطلاع از هزینه‌ها و روند کاری. این مجموعه می‌توانید با مشاوران و کارشناسان فوناتیم در ارتباط باشید تا تمام اطلاعات لازم را در زمینه همکاری با این تیم به شما ارائه دهند.

 

 

لینک منبع :وب سایت ترجمه فوناتیم





:: برچسب‌ها: برق"ترجمه" ترجمه تخصصی "رشته برق ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hadi baziyar

ترجمه تخصصی متون رشته مدیریت توسط مترجمان کاربلد و متخصص

این روزها همه متوجه شده‌اند که اهمیت برخی از رشته‌های کاربردی مانند مدیریت در زندگی و اشتغال بسیار بیش از حد تصور است. به همین دلیل این رشته طرفداران بسیاری پیدا کرده است که برای به روز بودن و پیش. رفتن در این زمینه، نیاز به ترجمه تخصصی متون رشته مدیریت دارند. اما موضوع مهم این است که کار ترجمه یک کار کاملاً تخصصی است که اگر توسط یک مترجم کاربلد. و متخصص انجام نشود، نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت. این موضوع را دانشجویان و افرادی که در زمینه مدیریت مشغول به تحصیل یا فعالیت هستند، به خوبی درک می‌کنند. زیرا می‌دانند بسیاری از عبارات و کلمات به کار رفته در این رشته کاملاً تخصصی‌اند و تنها یک فرد. متخصص و تحصیل کرده در زمینه مدیریت می‌تواند از پس ترجمه صحیح آن‌ها بر بیاید. اینجاست که اهمیت ترجمه تخصصی رشته مدیریت مشخص می‌شود.

 

ترجمه تخصصی متون رشته مدیریت

 

ترجمه تخصصی متون رشته مدیریت در گرایش‌های مختلف

به طور کلی مدیریت یک فرآیند است که موارد مختلفی از جمله برنامه‌ریزی، نظم‌دهی یا سازمان‌دهی، رهبری. و هدایت و همچنین نظارت بر عملکرد افراد فعال در یک سازمان را در بر می‌گیرد. این تعریف کلی، مفهوم رشته مدیریت است. اما مدیریت گرایش‌های متفاوت زیادی دارد که هر کدام به طور تخصصی به حوزه‌‎ای مشخص می‌پردازند. از جمله مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مدیریت اجرایی، مدیریت مالی، مدیریت. جهانگردی و … ترجمه تخصصی متون رشته مدیریت در تمام این گرایش‌ها مورد نیاز است و کاربرد دارد.

اگر شما شاغل یا دانشجو در رشته مدیریت دولتی یا بازرگانی باشید، باید به ترتیب از خدمات. ترجمه تخصصی مدیریت دولتی یا ترجمه تخصصی مدیریت بازرگانی استفاده نمایید. ماجرا برای سایر گرایش‌ها نیز به همین شکل است. به طور کلی در تمام زمینه‌های علمی و تخصصی، ترجمه باید به صورت خاص. و توسط فردی متخصص در همان زمینه انجام شود که فوناتیم به کمک گروه ترجمه مجرب و حرفه‌ای خود این کار را به خوبی انجام داده است.

 

ترجمه تخصصی رشته مدیریت در چه مواردی به کار می‌آید؟

دانشجوهای رشته مدیریت به خوبی می‌دانند که بسیاری از دروس این رشته به زبان اصلی و عموماً. انگلیسی ارائه می‌شوند و به همین خاطر مجبور هستند از منابع انگلیسی برای مطالعه استفاده نمایند. علاوه بر این، چه دانشجویان و چه افراد شاغل در حوزه مدیریت، برای به روز نگه داشتن اطلاعات خود باید. مدام به مطالعه مقالات و مجلات تخصصی مدیریت بپردازند. با این حساب ترجمه کتاب و همچنین ترجمه تخصصی مقالات مدیریت، یکی از مهم‌ترین بخش‌های. خدمات ترجمه تخصصی متون رشته مدیریت محسوب می‌شوند. علاوه بر این ترجمه قراردادهای مرتبط با مدیریت، ویدئوهای آموزشی در زمینه گرایش‌ها. مختلف مدیریت و … از دیگر موارد کاربرد ترجمه تخصصی مدیریت هستند.

 

آیا همه دانشجویان مدیریت نیاز به دانش زبان انگلیسی دارند؟

حقیقت این است که اگر در زبان انگلیسی قوی باشید بدون شک کار شما راحت‌تر خواهد بود. اما چه به عنوان یک دانشجو و چه یک فرد شاغل احتمالاً همیشه آنقدر وقت ندارید که تمام متون و مقالات. مورد نیازتان را خودتان شخصاً ترجمه کنید. به همین دلیل گاهی استفاده از خدمات ترجمه تخصصی متون رشته مدیریت از لحاظ زمانی و حتی هزینه، به صرفه‌تر است. با این حساب لازم است حتی اگر خود شما کم و بیش توانایی ترجمه برخی متون. را دارید، برای استفاده بهتر از زمان، با یک گروه ترجمه متخصص در زمینه رشته خود در ارتباط باشد. می‌توانید در این باره روی فوناتیم نیز حساب کنید. این مجموعه با کمک گرفتن از مترجمان متخصص و تحصیل‌کرده در زمینه‌های. مختلف، قادر است برای ترجمه انواع متون و کتاب، مقالات، ویدئوها و … خدمات حرفه‌ای ارائه دهد. و ترجمه تخصصی متون رشته مدیریت یکی از این خدمات است.

اگر به ترجمه تخصصی رشته حسابداری نیاز دارید روی لینک کنید.

 

کلام پایانی درباره ترجمه

در سال‌های اخیر ترجمه تخصصی تنها برای رشته‌هایی مانند انواع مهندسی، پزشکی، علوم پایه و … مطرح می‌شد. اما با گذر زمان نیاز به برقراری ارتباط با افرادی در نقاط دیگر دنیا بیشتر احساس می‌شود که همین امر به اهمیت ترجمه می‌افزاید. این ارتباط گاه ارتباط کاری یا آموزشی است و گاه ارتباطاتی در قالب مکالمه‌های مختلف به کمک اپلیکیشن‌ها در حقیقت ترجمه امروز از ترجمه تخصصی متون رشته مدیریت و سایر رشته‌ها فراتر رفته و به ابزاری برای ارتباط با جامعه جهانی بدل شده است.



:: برچسب‌ها: ترجمه تخصصی متون رشته مدیریت"ترجمه تخصصی" متون رشته مدیریت"مدیریت ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hadi baziyar

ترجمه تخصصی رشته کامپیوتر : ترجمه متون، دستورالعمل‌ها و مقالات کامپیوتر

ترجمه تخصصی رشته کامپیوتر یکی از حوزه‌های پرکاربرد ترجمه به شمار می‌رود که افراد زیادی در جامعه به آن نیاز پیدا می‌کنند. اما اصلاً منظور از ترجمه تخصصی چیست و چرا امروزه تأکید زیادی روی آن وجود دارد؟ همچنین ترجمه تخصصی در حوزه کامپیوتر دقیقاً دارای چه ویژگی‌هایی است و چه تفاوتی با ترجمه غیرتخصصی دارد؟ این‌ها سؤالاتی هستند که قرار است در این مطلب به آن‌ها پاسخ داده شود. پس لطفاً تا پایان متن همراه ما بمانید؟

چرا ترجمه تخصصی به چه معناست و چه اهمیتی دارد؟

نه فقط ترجمه تخصصی رشته کامپیوتر بلکه ترجمه تخصصی در تمام. حوزه‌ها و رشته‌ها، امروزه اهمیت زیادی دارد و روی آن بسیار تأکید می‌شود. واقعیت این است که حرفه‌ای بودن در ترجمه تنها منوط به داشتن دانش کلی در زمینه زبان انگلیسی، قواعد و کلمات آن نیست. تا جایی که حتی می‌توان این گونه مثال زد که یک فارغ التحصیل زبان انگلیسی لزوماً نمی‌تواند از پس ترجمه تخصصی رشته کامپیوتر یا هر رشته خاص دیگری بر بیاید. زیرا وقتی صحبت از ترجمه تخصصی می‌شود، لازم است مترجم اطلاعات کافی درباره کلمات و اصطلاحاتی که به طور خاص در رشته مذکور به کار برده می‌شود نیز داشته باشد.
امروزه همه می‌دانند اگر در رشته‌ای تخصصی نیاز به یک ترجمه عالی و روان دارند، باید. از یک مترجم یا گروه ترجمه متخصص در همان حوزه کمک بگیرند. ترجمه آنلاین تخصصی رشته کامپیوتر یا ترجمه غیرآنلاین تفاوتی ندارد. مهم این است فردی که دانش و تخصص کافی در زمینه کامپیوتر داشته باشد ترجمه کار شما را بر عهده بگیرد.

ترجمه تخصصی کامپیوتر

ترجمه تخصصی کامپیوتر چه ویژگی‌هایی دارد؟

ترجمه تخصصی رشته کامپیوتر

همان‌طور که گفتیم ویژگی بارز یک ترجمه تخصصی که توسط فردی متخصص. انجام شده باشد این است که با تمام اصطلاحات مرتبط با این حوزه آشنایی کافی داشته باشد. نه فقط در رشته کامپیوتر بلکه در هر رشته خاص دیگری نیز، برخی اصطلاحات و عبارت‌ها. در متون عمومی به شکلی متفاوت از متون تخصصی معنا پیدا می‌کنند.

خصوصاً وقتی صحبت از ترجمه مقالات تخصصی رشته کامپیوتر به میان می‌آید، آشنایی. با اصطلاحات تخصصی اهمیت خیلی زیادی پیدا می‌کند زیرا ترجمه اشتباه یک عبارت می‌تواند کل پاراگراف یا جمله را دچار مشکل کند.

اجازه دهید با ذکر یک مثال کمی موضوع را روشن‌تر سازیم. می‌توانید همین الان عبارت “outlier score” را در گوگل ترنسلیت وارد کنید. آنچه به عنوان ترجمه به شما نشان داده می‌شود عبارتست از “امتیاز دورتر”. در صورتی که این اصطلاح در علم کامپیوتر به معنای “نمره پرت” است.

حال اگر ترجمه مقاله رشته کامپیوتر را به فردی غیرمتخصص بسپارید، موارد اشتباه زیادی از. این قبیل در متن ترجمه شما پیدا خواهد شد و در نهایت می‌بینید با متنی روبرو هستید که به هیچ‌عنوان قابل فهم نیست. احتمالاً تا همین‌جا مفهوم و ویژگی ترجمه تخصصی کامپیوتر را به خوبی متوجه شدید.

سفارش ترجمه متون تخصصی کامپیوتر

ترجمه تخصصی کامپیوتر در چه مواردی کاربرد دارد؟

ترجمه تخصصی

هنگامی‌ که کامپیوترها برای اولین بار به بازار آمدند، بسیاری افراد. بیش از پیش آشنایی با زبان انگلیسی را جدی گرفتند. زیرا کار با کامپیوتر نیاز به دانستن لغات و اصطلاحات انگلیسی داشت. اما این ابتدایی‌ترین کاربرد زبان در رشته کامپیوتر محسوب می‌شود. ترجمه دستورالعمل‌های پیچیده نرم‌افزارها، بازی‌های کامپیوتری، اپلیکیشن‌ها، مقالات و مجلات تخصصی کامپیوتر، کتاب‌ها. و منابع این رشته و … از جمله مهم‌ترین و رایج‌ترین موارد کاربرد ترجمه تخصصی کامپیوتر به حساب می‌آیند.

هر چند امروزه بسیاری از دانشجویان رشته کامپیوتر یا افرادی که در این زمینه. مشغول به کار هستند، تا حدی با زبان انگلیسی آشنایی دارند. اما ترجمه متون می‌تواند برای آنان وقت‌گیر باشد و گاهی کمک گرفتن از یک گروه ترجمه. حرفه‌ای مانند فوناتیم می‌تواند از هر لحاظ مقرون به صرفه‌تر به نظر برسد.
فوناتیم با کمک گرفتن از مترجمانی متخصص در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف این امکان را برای شما فراهم کرده است. که بتوانید به بهترین خدمات تخصصی ترجمه در سریع‌ترین زمان دسترسی داشته باشید. اگر برای ترجمه رشته کامپیوتر یا هر زمینه تخصصی دیگر نیاز به مترجم متخصص دارید. می‌توانید با اطمینان روی این مجموعه حساب کنید.

 

لینک منبع:

https://fonateam.com/%d8%aa%d8%b1%d8%ac%d9%85%d9%87-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1/



:: برچسب‌ها: ترجمه تخصصی کامپیوتر"ترجمه تخصصی" کامپیوتر"ترجمه ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()