نوشته شده توسط : Hadi baziyar

تسلط به یک زبان جدید، نیازمند منابع معتبر و زمان است. توجه داشته باشید که گلوله حاوی کپسول تقویتی مکالمه زبان انگلیسی وجود ندارد که بتواند برای شما معجزه کند پس در مسیر هدف خود شکیبا باشید. یکی از موثرترین عوامل، زمان است پس برای خودتان جدول زمانی ای هدفمند تعیین کنید اما جدول زمان که محدوده آن باز است به کار شما نمی‌آید:

هدف اشتباه: می‌ خواهم مکالمه انگلیسی ام را بهبود دهم!

هدف صحیح: تا پایان سال می توانم به انگلیسی صحبت کنم!

هدف صحیح تر: تا پایان ماه می‌ توانم درباره موضوع ترافیک به طور جامع صحبت کنم!

ما ترفند هایی را برای بهبود و تقویت مکالمه انگلیسی بخش بندی کرده ایم که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

 تقویت مکالمه زبان انگلیسی

راه کارهای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

فکرتان را انگلیسی کنید

‌گاهی مشکل مکالمه نیست، طرز فکر شماست. کمی که پیش بروید متوجه می شوید که چگونه بین زبان مادری و انگلیسی ارتباط برقرار کنید. در اولین قدم سعی کنید فکر کردن به کلمات و معادلات ان زبان انگلیسی جداگانه را شروع کنید سپس به سراغ جملات ساده و عبارات بروید ؛ در آخر هم مکالمات و داستان ها را به انگلیسی تعریف کنید. مثلا شما میتوانید زندگی روزمرگیتان را به صورت انگلیسی برای خود تعریف کنید. خلاق باشید! لیست خرید یا مراحل آشپزی خود را به صورت انگلیسی با خود تمرین کنید. مشکل این است که وقتی می خواهید چیزی بگویید آن را به صورت زبان مادری می گویید. انگلیسی فکر کردن کمک می کند که ذهن شما در مقابل پذیرش شیوه های مختلف گفتن بیان کردن سخنان تان انعطاف پذیر تر باشد.

با خودتان انگلیسی صحبت کنید

مسخره به نظر می رسد اما تاثیر گذار است. هر روز چند دقیقه ای برای خودتان وقت بگذارید حتی وقتی مشغول آشپزی یا رانندگی یا ورزش کردن هستید آنچه در فکرتان میگذرد را به صورت انگلیسی با صدای بلند برای خود بازگو کنید که سبب رشد تسلط و اعتماد به نفس شما می شود. به پادکست های انگلیسی گوش بدهید و سپس آنچه را فهمیدید برای خود بگویید.

از اشتباه کردن نترسیم

در ابتدای این راه هدف ما از مکالمه رساندن منظورمان است نه ارائه یک دستور زبان بی نقص، حتی خود بومی ها هم گاهی اشتباه می کنند ! شما به یک کودک که تازه شروع به صحبت کردن به زبان مادری اش می کند سخت می‌ گیرید و انتظار دارید که برایتان کامل و بی غلط صحبت کند ؟! شما هم مانند همان کودکی هستید پس خودتان را باور کنید. آرام و خونسرد باشید !اشتباه کنید که بتوانید پیشرفت کنید. با گذر زمان و تسلط بیشتر اشتباهات تان را اصلاح کنید اما نگذارید اشتباه کردن یک مانع سطحی سد مسیرتان شود.

تمرین، ماهیچه اصلی مکالمه

تمرین شما را کامل می‌ کند، تمرین روزانه را در برنامه ریزی خود بگنجانید. برای مثال روزانه یک سخنرانی بیست دقیقه ای تدی را گوش کنید و تکرار کنید تا مسلط شوید. تلاش مستمر لازمه یادگیریست. تمرین و تکرار سبب پیشرفت شما میشود، سعی کنید متن هایی را که جهت بهبود مکالمه انگلیسی تان میخوانید متفاوت باشند سخنرانی ها، گفت و گو ها ، داستان های مکالمه ای، فیلم نامه ها، مکالمه های رسمی یا غیر رسمی، با موضوعات مورد علاقه تان شروع کنید.

گوش کنید

سعی کنید خوب گوش کنید. می دانید که مکالمه یک طرفه نیست پس باید برای مهارت شنیداری هم وقت بگذارید و به این ماهیچه ام رسیدگی کنید . لازمه مکالمه روان و با اطمینان، با دقت گوش کردن است. برای تقویت مهارت شنیداری می توانید اهنگ های انگلیسی را با زیر نویس گوش کنید و تکرار کنید. فیلم و سریال های مناسب را با زیر نویس ببینید.در جمع ها و دوره های مکالمه سعی کنید به نظرات بقیه چه مخالف چه موافق گوش کنید. یک ویدئو در قالب مکالمه انتخاب کنید، با دقت به ان گوش کنید سعی کنید همراه آن تکرار کنید. کم کم با لحن و سرعت و حتی لهجه همراه می شوید.

خودتان را آماده کنید

برای مباحث مختلف میتوانید به صورت جداگانه آماده شوید. به طور مثال به طور جامع درباره هر انچه وقتی به یک هتل می روید نیاز دارید یاد بگیرد. مکالمات دسته بنده شده به شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری روی سخنانتان داشته باشید. یا زمانی که می خواهید به یک رستوران بروید حرف هایی می ‌تواند مکالمات شما را دربر می‌گیرد چیست؟! زمانی که برای مصاحبه و یک قرار کاری آماده می شوید چطور؟!

رایج ترین جملات روزمره و عباراتی که به زبان مادریتان آموخته‌اید و بکارمی‌برید کدامند؟ همین لیست عبارات و کلمات پر کاربرد را به زبان انگلیسی بیان کنید. تکرار آنها در موقعیت های مناسب موجب تثبیت این لغات و عبارات در حافظه بلند مدت شماست.

‌ما مفتخریم با دوره های آنلاین یا آفلاین تحت نظر تیم دکتر بازیار می توانیم به بهترین شکل شما را در این راه یاری دهیم. ما در این دوره شما را همراهی می‌کنیم تا بتوانید به راحتی و با اعتماد به نفس به تقویت مکالمه انگلیسی خود در بهترین و آسان ترین شرایط و با اساتید منتخب کشوری بپردازید. پس همین الان برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیر یا یکی از محصولات مرتبط با نیاز خود را از بخش محصولات سایت انتخاب کن!

لینک منبع :  سایت ترجمه متن و مقاله فوناتیم

 



:: برچسب‌ها: تقویت مکالمه زبان انگلیسی ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hadi baziyar

آیا شما هم جز کسانی هستید که یادگیری زبان های خارجی را دوست دارید. اما به دلایل مختلف نمی توانید برای رفتن به کلاس وقت پیدا کنید؟ یا شاید نزدیکترین موسسه زبان به شما دور باشد یا شهریه کلاس ها گران باشد. شاید هم در این روزهای سخت. کرونایی بهتر است در خانه بمانید و در محیط امن و راحت خانه زبان بخوانید.

اگر شما هم جز کسانی هستید که موارد بالا برایتان مشکل ساز شده است و مانع یادگیری زبان. برایتان می شود، پس یادگیری در خانه برای شما مناسب تر است. البته ممکن است فکر کنید تمرین صحبت کردن در خانه دشوار است. یا نگران هستید که وقتی مرتکب اشتباه. می شوید چه کسی اشتباهات شما را تصحیح می کند. شاید نگران باشید که تلفظ شما پیشرفت نکند. یا حتی ممکن است نگرانی مهم تر. شما این باشد که ندانید برای یادگیری زبان در خانه از کجا باید شروع کنید!!!!

با ما همراه شوید تا چاره ای برای رفع نگرانی های خود بیابید. ابتدا به این سوال. پاسخ می دهیم که: چرا زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیریم و از فواید آن با شما صحبت خواهیم کرد. سپس در ادامه لیست فعالیت هایی را برای یادگیری. آن در خانه ارائه خواهیم داد. گام هایی برای نتیجه گیری سریع تر!!!!

چرا در خانه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

امروزه یادگیری زبان انگلیسی در خانه امکان پذیر است و میتوان با تهیه یک برنامه. مطالعاتی و پایبند بودن به آن از وقت خود در خانه استفاده کنید و زبان بیاموزید. دلایل متفاوتی وجود دارد که منجر به ایجاد. اشتیاق برای یادگیری زبان در خانه می شود. به عنوان مثال:

  • زمان: با یادگیری زبان در خانه می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید زیرا نیازی به رفت و آمد ندارید. در این صورت انعطاف پذیرتر می توانید برای یادگیری برنامه ریزی کنید. زیرا می توانید از زمانی که برای رسیدن به کلاس می گذارید و یا حتی زمان های مرده برای خواندن و بهبود زبان استفاده کنید. دست خودتان است که چه روزهایی وقت بیشتری برای مطالعه و یادگیری در نظر بگیرید. یا اینکه کدام روزها واقعا مشغول هستید و بهتر است کلا برنامه را کنار بگذارید.
  • دسترسی آسان به منابع و امکانات مورد نیازتان: هر آنچه که. نیاز دارید به راحتی در دستان شماست!! شما می توانید از منابع آنلاین و حتی کاغذی موجود در منزلتان به راحتی و همزمان استفاده کنید. حتی می توانید در صورت نیاز از یک معلم و یا کلاس آنلاین استفاده کنید.
  • راحتی و آسایش: می توانید لباس راحت بپوشید و گوشه ای از منزل. را که مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهد شد در نظر بگیرید. سپس از روش های دلخواه برای یادگیری استفاده کنید.
  • علاوه بر این دلایل یکی از اصلی ترین مزایای خودآموزی در خانه این است. که شما بر نحوه یادگیری زبان تسلط کامل خواهید داشت. در واقع نیازی به سازش یا در نظر گرفتن نیازهای سایر زبان آموزان ندارید. این آزادی این فرصت را به شما می دهد تا با استفاده. از منابع و روش های مورد علاقه تان به مطالعه و یادگیری بپردازید.

نحوه یادگیری زبان انگلیسی در خانه

اگر زبان انگلیسی را با نگرش و منابع مناسب بخوانید، در مسیر تسلط بر آن خواهید بود. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به نقاط قوت و ضعف خود فکر کنید. مثلا شاید تنها بخواهید بر روی گرامر کار کنید یا اینکه مهارت گفتاری خود را تقویت کنید. سپس با یک برنامه ریزی مناسب و البته شخصی بر روی مهارت هایی. که می خواهید بیاموزید یا تقویت کنید، تمرین کنید.

فعالیت هایی وجود دارند که می توانید برای یادگیری زبان در خانه انجام دهید. بیایید با هم نگاهی به آنها بیندازیم:

  • کتاب بخوانید

خواندن به انگلیسی روشی عالی برای افزایش. دامنه لغات و بهبود درک مطلب است. می توانید با خواندن موضوعاتی که مورد علاقه شما هستند، لذت خواندن را دو چندان کنید. اگر علاقمند به داستان و داستان نویسی هستید، ممکن است بخواهید بیوگرافی. شخص مشهوری مانند یک ستاره سینما یا شخصیت ورزشی مورد علاقه خود را بخوانید. اگر طرفدار مباحث مد و سبک زندگی هستید، می توانید. مجلات مرتبط با این موضوعات را بخوانید. خواندن رمان های ساده به زبان انگلیسی نیز واقعاً می تواند به بهبود درک. شما از واژگان، دستور زبان و آشنایی با فرهنگ آن زبان کمک کند. البته سعی کنید یک کتاب کوتاه انتخاب کنید تا انگیزه و علاقه خود. را حفظ کنید زیرا ممکن است خواندن کتاب های طولانی دشوار باشد.

همچنین اگر می خواهید به درستی به انگلیسی صحبت. کنید، پس باید کمی وقت برای خواندن کتاب های دستور زبان بگذارید. استفاده از این کتاب ها می تواند به شما کمک کند ساختارهای زبانی بیشتری. را به برنامه خودآموزی خود اضافه کنید.

اگر یافتن کتاب های چاپی نیز برایتان مشکل است، بصورت آنلاین مطالعه کنید. برای یافتن کتاب های مناسب بر اساس سطح زبانتان، نویسنده و سبک های متفاوت جستجو کنید. همچنین می توانید بین کتاب های انگلیسی یا آمریکا یکی را انتخاب کنید، و حتی می توانید. از کتاب هایی استفاده کنید که نسخه صوتی دارند تا مهارت گوش دادن شما را نیز بهبود ببخشند. علاوه بر این می توانید از نسخه الکترونیک یا فایل های پی دی اف. بر روی تلفن همراه، تبلت یا رایانه خود استفاده کنید.

  • فیلم ببینید

تماشای فیلم و کارتون به زبان انگلیسی یک روش عالی برای بهبود مهارت گوش دادن و افزایش دامنه واژگان است. همچنین روشی بسیار مناسب برای افزایش زمان ارتباط شما با این زبان است و به شما در درک بیشتر فرهنگ انگلیسی یا آمریکایی کمک می کند. تماشای فیلم می تواند هم بصورت هدفمند و هم بصورت منفعلانه برای یادگیری مفید باشد. بصورت هدفمند، یک فیلم انتخاب کنید. ابتدا می توانید یک بار آن را تماشا کنید تا موضوع کلی فیلم را متوجه شوید و سپس سعی کنید بار دیگر آن را با زیرنویس انگلیسی ببینید و واژگان جدید را یادداشت کنید و معنای آن را بیابید و به ذهن بسپارید. برای تمرین بیشتر می توانید بار دیگر و بدون زیرنویس آن را ببینید تا متوجه شوید چه میزان از لغات و معنای آن برای شما قابل درک است. تماشای فیلم به صورت منفعلانه خیلی کارآمد نیست اما اگر گاهی اوقات خیلی خسته هستید و نمی توانید مطالعه کنید، تماشای فیلم خالی از لطف نیست و انجام آن به این صورت هم مناسب است.

می توانید به جای تماشای فیلم، با تماشای اخبار نیز همراه باشید. تماشای اخبار به زبان انگلیسی در ابتدا می تواند دشوار باشد زیرا گویندگان خبر بسیار سریع صحبت می کنند. با این حال، اگر هر روز به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پخش اخبار را تماشا کنید، به زودی دامنه واژگان و مهارت های شنیداری خود را بهبود می بخشید. خوانندگان اخبار اغلب کلمات و عبارات مشابه را تکرار می کنند، بنابراین این امر به شما کمک می کند واژگان جدید را به خاطر بسپارید و موضوعات را بهتر درک کنید.

  • گوش دهید

تسلط به زبان انگلیسی از طریق شنیدن نیز می تواند حاصل شود. توسعه مهارت های شنیداری به شما کمک می کند تا درک کنید، واژگان جدید یاد بگیرید و ساختارهای دستوری را بیاموزید. چند نکته را برای کمک به بهبود مهارت گوش دادن در خانه مرور کنیم:

  • موسیقی گوش دهید: آهنگ های مورد علاقه خود را گوش دهید، متن اصلی آنها را تهیه کنید و واژگان یا اصطلاحات عامیانه جدید در آنها را یاد بگیرید. می توانید با آهنگ مورد نظر زمزمه کنید تا مهارت گفتاری شما نیز پیشرفت کند.
  • رادیو گوش دهید: از آنجا که برنامه های رادیو و تلویزیون به صورت آنلاین در دسترس هستند، با کمک اینترنت می توانید به ایستگاه های رادیویی سراسر جهان گوش دهید و مهارت شنیداری خود را در هرجایی بهبود ببخشید. به دنبال برنامه هایی با موضوعاتی باشید که برای شما جالب است. هر روز ۱۵ دقیقه برای این کار برنامه ریزی کنید. این کار را می توان در خانه هنگام صرف صبحانه یا هنگام عصر انجام داد. چه در حال انجام فعالیت های خانه باشید چه در حال انجام سایر فعالیت ها باشید. حتی می توانید در بیرون از خانه در حالی که در قطار یا هواپیما نشسته اید، باز هم خود را با یادگیری سرگرم کنید.
  • پادکست گوش دهید: مجموعه ای از پادکست های مورد علاقه خود را بر اساس موضوع بهمراه متن انگلیسی آنها تهیه کنید. به آنها گوش دهید و متن آنها را نیز بخوانید و معنای واژگان نا آشنا را بیابید. برای یادآوری بیشتر واژگان استفاده شده در متن، می توانید چند بار در طی هفته به یک پادکست گوش دهید.
  • به کتاب های صوتی گوش دهید: اگر مطالعه کتاب به زبان انگلیسی برای شما دشوار است، گوش سپردن به یک کتاب صوتی می تواند برای شما مناسب باشد. برای یافتن نسخه های صوتی، در گوگل جستجو کنید. در صورت امکان، نسخه چاپی کتاب را نیز تهیه کنید تا بتوانید از آن برای دنبال کردن صدا و یادداشت برداری استفاده کنید.
  • در کلاس های آنلاین انگلیسی شرکت کنید

تصور کنید بتوانید از تمامی مزایای مکالکه و یادگیری به سبک موسسات استفاده کنید بدون اینکه واقعا مجبور باشید به کلاس بروید! دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی فرصت مناسبی برای یادگیری زبان در خانه است. بسیاری از این کلاس های آنلاین مطالب و بسته های مناسبی را ارائه می دهند و دارای اساتیدی در همه زمینه ها می باشند. اغلب این کلاس ها یا دوره ها ارزان تر از کلاس های حضوری آموزش زبان انگلیسی هستند که این مورد یک امتیاز مثبت تلقی می شود. تقریبا اکثر محققان بر این باورند که یادگیری زبان خارجی بصورت خود خوان (self-study) بسیار مشکل تر از یادگیری و پیشرفت درکلاس هست و همچنین مطالعه خودخوان نیاز به روحیه خاصی دارد که همگی آن را ندارند!

  • نوشتن خاطرات به زبان انگلیسی

نوشتن می تواند فعالیتی بسیار خلاقانه و آرامش بخش باشد. نوشتن روزانه اتفاقات، افکار و خاطرات یا داشتن وبلاگی به زبان انگلیسی بهترین روش برای تمرین و بهبود نوشتن منظم و همچنین تقویت مهارت های گرامری است. انجام این کار به شما کمک می کند تا به زبان انگلیسی فکر کنید و تسلط خود را به این زبان بهبود ببخشید. نگران اشتباه کردن نباشید می توانید از شخصی بخواهید تا نوشته های شما را بررسی کند و یا در سایت های گرامری آن را اصلاح کنید.

  • با خود صحبت کنید

جلوی آینه بایستید و با خود به انگلیسی صحبت کنید. حتی می توانید صدای خود را ضبط کنید و گوش دهید و به اشتباهات تلفظ و دستور زبان خود آگاه شوید. همچنین می توانید کتابهای صوتی را با صدای بلند بخوانید، یا گفتگوهای افراد در فیلم ها را تکرار کنید یا آهنگهای انگلیسی مورد علاقه خود را بخوانید.

  • در شبکه های اجتماعی با انگلیسی زبانان ارتباط برقرار کنید

با جستجو در سایت های متفاوت با گروه های مختلف انگلیسی زبان آشنا شوید. در مورد آنها تحقیق کنید تا ببینید چه فعالیت هایی انجام میدهند. به عضویت گروه های مورد علاقه تان در بیایید و با اعضای آنها به صحبت بپردازید و از این طریق برای بهبود مهارت گفتاری خود اقدام کنید. همچنین از طریق فیس بوک، اینستاگرام و برنامه های مشابه نیز می توانید با این گروه ها ارتباط برقرار کنید.

  • با برنامه ها و اپلیکیشن های تلفن همراه، انگلیسی را به صورت هوشمند بیاموزید

برخی از این برنامه ها به شما کمک می کنند تا واژگان خود را بهبود بخشید. می توانید از طریق این اپلیکیشن ها لیست واژگان ایجاد کنید یا لیست های موجود کاربران دیگر را کپی کنید. برای بهبود تلفظ، می توانید از امکانات صوتی آنها استفاده کنید. برخی از این برنامه ها همچنین دارای گزینه هایی هستند که به شما امکان می دهد تست های منظمی را برای سنجش یادگیری خود برنامه ریزی کنید.

  • خلاق باشید و از هر موقعیتی برای پیشبرد هدفتان استفاده کنید

از هر موقعیتی برای یادگیری زبان استفاده کنید و خود را محک بزنید. از این طریق انگیزه خود را برای یادگیری زنده نگه دارید. مثلا از اعضای خانواده خود بخواهید تا در تعطیلات آخر هفته آزمون کوچکی از شما بگیرند. یا مثلا اگر در خانه بچه دارید با خواندن داستان های کوتاه برای آنها یا تماشای کارتون و گوش دادن به آهنگ های ساده به آنها آموزش دهید تا از این طریق احساس بهتری نسبت به میزان دانسته های انگلیسی خود داشته باشید و اعتماد به نفس شما افزایش یابد.

  • به پیشرفت خود پاداش دهید

هر بار که در یادگیری زبان انگلیسی به یک هدف یا نقطه عطف کوچکی رسیدید، به خود جایزه بدهید. خود را به دیدن یک فیلم یا خوردن غذای مورد علاقه تان دعوت کنید. این روش به شما کمک می کند احساس کنید که واقعاً در حال پیشرفت هستید و به سخت کوشی شما پاداش داده شده است. در نتیجه با قدرت بیشتری به راه خود ادامه خواهید داد.

 

لینک منبع: سایت ترجمه متن و مقاله فوناتیم

 



:: برچسب‌ها: اموزش زبان انگلیسی ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hadi baziyar

در طول تاریخ آموزش زبان انگلیسی، تعداد زیادی از رویکردها و روش های مختلف آموزشی مورد آزمایش قرار گرفته اند و بنابر میزان محبوبیت و تاثیرگذاری از آنها استفاده شده است. هر روش آموزشی، بینش خاصی از درک زبان یا فرآیند یادگیری است که اغلب از تکنیک ها و موارد خاصی استفاده می شود که در یک توالی مشخص به دنبال هم می آیند. طبق تحقیقات انجام شده، زبانشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که در امر آموزش زبان انگلیسی، یک روش برتر برای افراد وجود ندارد و هیچ یک از روش های آموزشی به طور ذاتی از سایر روش ها بهتر نیست.

همچنین استفاده از یک روش آموزشی برای تمامی زبان آموزان مناسب نیست زیرا اهداف و نیازهای یادگیری افراد با یکدیگر تفاوت دارد. یک معلم حرفه ای و با تجربه همیشه در مورد مناسب ترین روش و تکنیک آموزشی تصمیم می گیرد و از هر روشی در جای مناسب و برای هدف خاصی استفاده می کند.

روش های آموزش زبان انگلیسی در ۴۰ سال گذشته به سرعت پیشرفت کرده است. به عنوان یک معلم آموزش زبان انگلیسی یا حتی به عنوان یک زبان آموز، درک روش ها و تکنیک های مختلف آموزشی بسیار مهم است زیرا از این طریق می توان در دنیای آموزش زبان یا حتی یادگیری آن حرفی برای گفتن داشت یا لذت یادگیری را افزایش داد. از آن جایی که آشنایی با چند مورد از این روش ها مفید خواهد بود در ادامه تعدادی از آنها را نام می بریم و سپس به طور مختصر آنها را توضیح می دهیم. پس با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

مرور اجمالی برخی روش های آموزش زبان انگلیسی

  • روش مستقیم (The Direct Method)
  • روش گرامر-ترجمه(Grammar-translation)
  • روش شنیداری-گفتاری (Audio-lingual)
  • رویکرد ساختاری (The structural approach)
  • رویکرد آموزشی-پیشنهادی (Suggestopedia)
  • روش پاسخ فیزیکی کامل (Total Physical Response (TPR))
  • آموزش زبان ارتباطی (Communicative language teaching (CLT))
  • روش سکوت (The Silent Way)
  • روش یادگیری اجتماعی (Community Language Learning)
  • روش آموزش غوطه وری (Immersion)
  • روش آموزش تکلیف-محور (Task-based language learning)
  • رویکرد طبیعی (The Natural Approach)
  • روش تدریس واژگان (The Lexical Syllabus)

حال بیایید تا با اين روش ها آشنا شويم:

روش مستقیم

این روش اولین بار در اوایل سال ۱۹۰۰ . در فرانسه و آلمان برای کمک به سربازان برای ارتباط به زبان دوم، به کار گرفته شد. روش مستقیم . آموزش زبان انگلیسی، به نام روش طبیعی نیز شناخته می شود. در اين روش تنها بر زبان مقصد (زباني که قرار است ياد گرفته شود) تمرکز مي شود و آموزش، تکيه بر مهارت گفتاري دارد.

روش گرامر-ترجمه

در اين روش آموزش زبان انگليسي، همان طور که از نامش هم پيداست، تکيه بر گرامر است و بسيار به ترجمه متکي مي باشد. اين روش سنتي يا کلاسيک آموزش يک زبان است و هنوز هم براي يادگيري برخي زبان ها از آن استفاده مي شود. ايده اصلي اين روش اين است که دانش آموزان همه قوانين دستوري را ياد بگيرند و از این طريق به ترجمه آنها بپردازند. اين روش بيشتر مناسب زبان آموزاني است که مايل به تحصيل در رشته ادبيات يک زبان باشند. در اين روش مهارت گفتاري چندان به کار گرفته نمي شود.

روش شنیداری-گفتاری

اين روش مبتني بر نظريه رفتارگرايي است که معتقد است هر امري با مداومت قابل يادگيري است. پس با شنيدن و تکرار کردن مداوم، روند آموزش زبان پيگيري مي شود. اين روش نيز مانند روش مستقيم، تنها تکيه بر زبان مقصد دارد و بيشترين تفاوت آن تمرکز در آموزش است. روش مستقيم بر آموزش واژگان متمرکز است در حالي که اين روش تکيه بر آموزه هاي خاص دستور زبان دارد.

رویکرد ساختاری

همان طور که از نامش هم پيداست، اين روش آموزش زبان با تکيه بر ساختار زباني به امر آموزش مي پردازد. ايده آموزش در اين روش بر اين اصل است که هر زباني از قوانين دستور زبان پيچيده اي تشکيل شده است و اين قوانين، طبق اين رويکرد، بايد به ترتيب خاصي ياد گرفته شوند. مثلا قبل از اينکه گرامر “حال استمراري” آموزش داده شود، افعال “To be” تدريس مي شوند و سپس از آنها به عنوان فعل کمکي در تدريس “حال استمراري” استفاده مي کنند.

رویکرد آموزشی-پیشنهادی

اين رویکرد بر مبناي نظريه رفتار شناسي است و میزان اثربخشی آن، تا حد زيادي متکي بر باور زبان آموزان است. اين روش ترکیبی از آموزش، روانشناسی و رویکردهای هنری است. بر طبق اين روش آموزش زبان انگليسي، گزينه هاي متفاوتي به زبان آموزان ارائه مي شود که به آنها کمک مي کند تا مسئوليت يادگيري خود را افزايش دهند و تکيه زيادي بر محيط فيزيکي کلاس دارد که همه فراگيران بايد در آن احساس راحتي و اعتماد به نفس داشته باشند. موسيقي و هنر در اين روش به کار گرفته مي شوند.

روش پاسخ فیزیکی کامل در آموزش زبان انگلیسی

اين روش آموزش زبان بر اصل “يادگيري با انجام کار” استوار است. به این صورت که زبان آموزان مبتدي از طریق انجام دادن یک سری اقدامات تکراری مانند ایستادن، باز کردن کتاب، بستن در، راه رفتن، باز و بسته کردن پنجره و مواردی از این قبیل، زبان را یاد می گیرند. مهارت شنیداری در این روش نقش مهمی را ایفا می کند.

آموزش زبان انگلیسی ارتباطی

ایده این روش برای کمک به فراگیران به منظور برقراری ارتباط موثرتر و صحیح تر در موقعیت های متفاوتی است که ممکن است در آن قرار بگیرند. این نوع آموزش شامل تمرکز بر رفتارهایی مانند دعوت، شکایت، تشکر، پیشنهاد، درخواست و مواردی از این قبیل است.

روش سکوت

این رویکرد آموزشی بر خودمختاری زبان آموز تاکید دارد. مدرس سعی می کند تا کمتر صحبت کند و صرفا تلاش می کند زبان آموز را تشویق کند تا در یادگیری فعال تر باشد. این روش آموزش زبان انگلیسی از یک برنامه درسی ساختاری پیروی می کند و دستور زبان، واژگان و تلفظ به طور دائم تکرار و تمرین می شوند. معلم، فراگیران خود را از طریق مشاهده دقیق ارزیابی می کند و حتی ممکن است آزمون رسمی از آنها نگیرد زیرا در این روش زبان آموزان ترغیب می شوند تا اشتباهات زبانی خود را اصلاح کنند.

روش یادگیری اجتماعی

احتمالا این روش یکی از روش هایی است که در آن زبان آموز احساس امنیت می کند زیرا در آن تاکید زیادی بر پیوند بین معلم و دانش آموز وجود دارد تا هیچ مانعی برای یادگیری وجود نداشته باشد. برخلاف بعضی روش ها که در آن ها از زبان مادری به هیچ عنوان استفاده نمی شود، در این روش زبان مادری برای اهداف ترجمه مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که معلم جملات را ترجمه می کند تا توسط دانش آموز تکرار شود.

روش آموزش غوطه وری

این روش آموزش زبان تا حدود زیادی با وضعیتی که در مدرسه داریم مطابقت دارد. دانش آموزان مهاجر که در مدارس محلی تحصلیل می کنند و زبان. دوم آنها انگلیسی است، در تمام روز در مدرسه در زبان انگلیسی غوطه ور هستند و سایر دروس خود مانند. ریاضیات، علوم انسانی و غیره را از طریق زبان مقصد(انگلیسی) یاد می گیرند.

روش آموزش تکلیف-محور در آموزش زبان انگلیسی

در این روش برای زبان آموزان، تکلیف یا فعالیتی در نظر گرفته می شود. این فعالیت ها توسط معلم تعیین می شود و انتظار می رود تا دانش آموزان با استفاده از دانش قبلی انگلیسی خود، آنها . را با کمترین اشتباه انجام دهند. در این رویکرد، تمرکز بر محتوا جای خودش را به تمرکز به مهارت ها و شایستگی ها داده است. بنابراین طراحی و برنامه ریزی محتوای آموزشی مربوط به آنچه آموزش داده می شود نیست بلکه به این موضوع تاکید دارد که چرا این محتوا دارد آموزش داده می شود و چقدر برای زبان آموز. کاربردی است. این روش، مهارت ها و شایستگی های فردی را به صورت مجزا در . نظر می گیرد تا هرکس با توجه به خواسته و هدفش آن چیزی را بداند که واقعا باید بداند و نیاز دارد و آموزش زبان حول خود موضوع یا تکلیف قرار می گیرد.

رویکرد طبیعی در آموزش زبان انگلیسی

این روش بر شباهت های میان یادگیری زبان اول و دوم تأکید می کند. اشتباهات تصحیح نمی شوند. سعی می شود دانش آموزان برای یادگیری در معرض زبانی قابل درک یا فهم قرار بگیرند.

روش تدریس واژگان در آموزش زبان انگلیسی

تمرکز این روش. بر روی مواردي است که دانش آموزان برای تولید به آن نیاز دارند، چیزی که برای انجام وظایف و تکالیف خاص باید بدانند مثلا واژگان مربوط به یک . رشته تحصیلی خاص. این روش از تحلیل رایانه ای زبان برای انتخاب رایج ترین و مفیدترین کلمات در زبان و کاربردهای مختلف آنها، کمک می گیرد. کلمات بنابر کاربرد آنها آموزش داده می شوند و سعی می شود از منابع معتبر برای آموزش استفاده شود.

اما در نهایت با توجه به روش هایی که خواندیم . و گزارش هایی. که از هزاران معلم زبان خارجی دریافت کرده ایم می توانیم این طور نتیجه گیری می کنیم که در . آموزش زبان انگلیسی به روش مدرن و امروزي یک مدرس حرفه ای از روش سفت و سختی استفاده نمی کند بلکه بهتر. است از یک رویکرد ترکیبی و متناسب با نیاز زبان آموز پیروی کند. این امر به معنای انتخاب تکنیک ها. و فعالیت. هایی متناسب با هدف، زمینه و توانایی یادگیرنده است. در جایی خواندم که: “بهترین روش یادگیری، . روشی است که آن را دوست دارید. زبان ها قابل آموزش نیستند بلکه فقط می توان آنها را آموخت. بهترین راه . این است که به زبان آموزان بگوییم که خودشان مسئول فرآیند یادگیری خود هستند و معلم زبان فقط راهنمایی. است که باید به آنها انگیزه دهد.”

بخوانید: آموزش زبان انگلیسی با متدهای نوین

 

لینک منبع: سایت ترجمه متن و مقاله فوناتیم

 



:: برچسب‌ها: زبان انگلیسی ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hadi baziyar
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد