۱۲دلیل برای یادگیری زبان آلمانی
نوشته شده توسط : Hadi baziyar

یادگیری زبان آلمانی یکی از مهمترین گزینه‌ها برای افرادی است که میخواهند زبانی را. به عنوان زبان دوم و یا به عنوان زبان خارجی برای فراگیری انتخاب کنند. برخی افراد بعد از تسلط بر زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی، تمایل دارند زبانی. دیگر نیز فراگیرند؛ ولی مسئلهء اغلب این افراد این است که چرا زبان آلمانی را انتخاب کنیم؟ یادگیری زبان آلمانی چه مزایایی دارد؟ و اصلا زبان آلمانی چگونه زبانی است؟

برای معرفی زبان آلمانی میتوان گفت که این زبان از شاخهء زبان‌های هندوژرمنی است، در سه کشور و مناطقی. از چند کشور دیگر زبان رسمی و نیز در چندین منطقه و کشور دیگر زبان اقلیت است. زبان آلمانی در جهان به عنوان زبان مادری حدود ۱۰۰ میلیون سخنور و به جز آن. حدود ۸۰ میلیون سخنور دارد، یعنی در مجموع ۱۸۰ میلیون سخنور؛ بنابراین بیشترین تعداد سخنوران را در اتحادیهء اروپا از آن خود کرده است. زبان آلمانی دارای ویژگی هایی از قبیل صرف فعل(در ۵ زمان، حالت مجهول و…)، صرف صفت(با توجه به فعل و جنسیت اسم)، جنسیت. (مذکر، مونث و خنثی) و حالت جمع اسم، انواع حرف ربط که هریک ویژگی‌های خاص خود را دارا هستند و … است.

یادگیری زبان آلمانی

۱- با مهاجرت به کشورهای آلمانی زبان به کیفیت زندگی خود بهبود ببخشید

اولین دلیلی که میتوان برای یادگیری زبان آلمانی آورد،‌ بالا بودن سطح کیفیت تحصیل و علم، اقتصاد و کار و به. طور کلی زندگی در اروپا و از جمله در کشورها و مناطق آلمانی زبان است؛ به همین دلیل این کشورها از پرتقاضاترین کشورها برای مهاجرت‌های. تحصیلی، شغلی و… هستند؛ بنابراین یادگیری زبان رسمی آنها از ملزومات مهاجرت به آنهاست.

۲- زبان آلمانی به عنوان دومین زبان علمی پرکاربرد دنیا

دلیل دیگری که باعث میشود افراد به یادگیری زبان آلمانی روی بیاورند، این است که این زبان دومین زبان علمی. پرکاربرد دنیاست و سالانه ده درصد از کتاب‌های منتشرشده در جهان به زبان آلمانی هستند و این درصد در میان زبان‌های متعدد جهان درصد قابل توجهی است؛‌ بنابراین افراد در موقعیت‌های شغلی و تحصیلی می‌توانند از کتاب‌ها و مقالاتی که به. زبان آلمانی منتشر می‌شوند، بسیار سریع و آسان استفاده کنند.

۳- ایجاد ارتباط و تعامل با افراد بیشتر

با توجه به درصد بالای کتاب‌ها و مقالات ‌علمی آلمانی زبان در جهان و با توجه به اینکه تمامی مردم. جهان و از جمله ما هر روز بیشتر از دیروز به ارتباط و تعامل با محیط پیرامون خود احتیاج داریم، پس میتوانیم با یادگیری. زبان آلمانی این ارتباط را برقرار کرده و از این طریق نیازهای خود و حتی دیگران را برطرف نموده و حتی از این طریق. برای خود شغل ایجاد کنیم.

۴- زبان آلمانی برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که سالانه تعداد زیادی بورسیهء تحصیلی به افراد واجد شرایط. اهدا می‌کند، بدین ترتیب دانشجویانی که زبان آلمانی را فرا گرفته‌اند هم بسیار آسان‌تر از دیگران می‌توانند در این بورسیه‌ها پذیرفته. شوند و هم می‌توانند از موقعیت به دست آمده بهرهء بیشتری ببرند.

همچنین ببینید : آموزش زبان آلمانی از پایه تا A2

 

۵- گسترش ارتباطات در حوزهء تجارت، علم و…

ایجاد ارتباط با افراد آلمانی زبان که در بخش عظیمی از اروپا حضور دارند با هدف‌های متعدد میتواند یکی از دلایل ما برای یادگیری زبان آلمانی باشد. ممکن است شما در حوزه‌های تجاری، علمی و… درحال فعالیت باشید و ایجاد ارتباط به زبان آلمانی از ملزومات زندگی شما باشد.

۶- زبان آلمانی در حوزهء‌ گردشگری

با نزدیکتر شدن مکان‌های مجزا در جهان و کم شدن فاصله‌ها، یادگیری زبانی همچون زبان آلمانی می‌تواند. در گردشگری و سفر نیز به ما کمک کند و همچنین منبع درآمدی جذاب برای ما باشد.

۷- تبادلات فرهنگی و ادبی بین دو زبان خویشاوند

جالب است بدانید زبان آلمانی و زبان فارسی هر دو در دستهء زبان‌های هندوژرمنی و با یکدیگر خویشاوندند، از طرفی. تقابلات فرهنگی و ادبی بین ایران و کشورهای آلمانی زبان باعث ایجاد نقاط مشترک فراوانی بین ایران و این کشورها شده که دانستن زبان آلمانی. می‌تواند به پی بردن به آنها، گسترش و اشاعهء آنها، آشنایی با این نقاط مشترک و به طور کلی تبادلات فرهنگی و ادبی شود. این مورد برای افرادی که می‌خواهند در حوزهء نویسندگی یا مترجمی و امثال اینها فعالیت کنند دلیل محکم‌تری است.

۸- به عنوان مدرس زبان آلمانی، درآمد کسب کنید

زبان آلمانی همواره متقاضیان زیادی برای یادگیری دارد، از این رو با یادگیری این زبان می‌توانید به عنوان. مدرس زبان آلمانی در هر کشوری مشغول به کار شوید و از این طریق کسب درآمد کنید.

۹- با یادگیری زبان آلمانی خود را به چالش بکشید

زبان آلمانی از لحاظ ساخت‌های دستوری، زبان خاصی است. چالش‌هایی که افراد در روند فراگیری. این زبان پرطرفدار با آن مواجه می‌شوند بسیار جذاب بوده و به مرور ذهن را تقویت کرده و حتی عبور از این چالش‌ها ذهن انسان را. برای تحلیل مسائل و فراگیری زبان‌ها و علوم دیگر بسیار تقویت می‌کند.

۱۰- کسب درآمد و گسترش علم از طریق ترجمهء‌ زبان آلمانی

از زمان‌های گذشته ترجمهء کتاب‌ها و متون به عنوان راهی برای تبادل اطلاعات و به خصوص علم بوده است. امروزه با پیشرفت جوامع و گسترش تکنولوژی نیاز به ترجمه بیشتر نیز احساس می‌شود، از این رو افرادی که به ترجمه‌ اعم از ترجمه‌های. مدارک، متون علمی، فنی و… یا ترجمه‌های ادبی علاقه‌مندند، میتوانند با تحصیل در گرایش‌های مربوط به این زبان در دانشگاه و یا حتی فراگیری در آموزشگاه‌ها همراه با مطالعهء شخصی و فراوان به مترجمی. حرفه‌ای(مترجم کتبی یا مترجم شفاهی)تبدیل شده و از این طریق هم آثاری را بازآفرینی نمایند و هم به شغلی مناسب با هنجارهای جامعه بدل شوند.

۱۱- با یادگیری دانشگاهی زبان آلمانی، استاد دانشگاه شوید

تحصیلات در یکی از گرایش های مربوط به زبان آلمانی در دانشگاه‌ها تا مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری. می‌تواند به شما این امکان را دهد تا در یکی از همین دانشگاه‌ها و در کلاس‌هایی که خودتان روزی در آن‌ها نشسته و تحصیل کرده‌اید، استاد شده و به. دانشجویان علاقه‌مند به این رشته تدریس کرده و به آنها در این مسیر کمک کنید.

۱۲- علاقه به یادگیری زبان دوم و یا بیشتر

گذشته از همهء مواردی که ذکر شد، علاقهء شخصی به یادگیری زبان آلمانی و یا حتی علاقه به یادگیری. زبانی به عنوان زبان دوم یا زبان خارجی نیز می‌تواند در دستهء این دلایل جای گیرد. از آنجایی که زبان آلمانی هم زبانی بسیار پرکاربرد و هم زبانی. جذاب است، همین یک دلیل نیز برای یادگیری آن دلیل محکمی است.

همانطور که مشاهده کردید، یادگیری زبان آلمانی از مهاجرت تا شغل های فراوان و جذاب در ایران دارای مزیت بوده و. افراد با خواسته ها و علاقه‌های متفاوت می‌توانند از آن برای موفقیت بیشتر خود بهره برند. بنابراین اگر به فکر یادگیری زبانی هستید و نمیدانید یادگیری کدام زبان می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد، بررسی. این ۱۲دلیل برای یادگیری زبان آلمانی به شما این امکان را می‌دهد تا راحت تر تصمیم گرفته و در نهایت به یک انتخاب مطمئن و عالی دست پیدا کنید.

 

لینک منبع:

https://fonateam.com/%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/





:: برچسب‌ها: زبان آلمانی ،آلمانی ، آموزش زبان آلمانی ، ترفند ، یادگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: